Tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp 2019

Jag håller ögonen öppna för tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp under året. Jag rensar bort gamla tävlingar och uppdaterar när jag hittar en ny tävling. Tipsa mig gärna! Kanske behåller jag en länk om jag vunnit eller sponsrats med en startplats 🙂

De tävlingar som är aktuella hamnar här.

Springtime travel har en adventskalender där du just nu kan vinna startplats till olika lopp. Jag har tävlat! Vinner jag blir det halvmaran i höst också….!

 

Om jag har turen att vinna eller sponsras med en startplats hamnar det en liten blänkare här.

Puff 17/7

Det första Uppsala night run är avklarat . Det var så kul med ett lopp mitt i vår stad. Vi sprang alla fyra, barnen vann sina biljetter hos Actic.

Tjejmilen närmar sig och det loppet springer jag gärna. Sportamore tävlade ut startplatser på instagram och jag vann en till mig och en till syrran.

Jag vann hos Snabba fötter Kenth och fick springa Stockholm halvmara i september. Snabbafotterkenth

Prioritet Finans tävlade ut startplats till duodistansen på Sthlm10. Jag fick springa med Frida och slog till med PB.

Jag vann en startplats till Kungsholmen runt hos Erdinger alkoholfri öl.

 

 

Nyheter från Nick´s

Nu har Nick’s kommit med några härliga nyheter som jag har fått chans att testa och dela med mig av. De här barsen är utan tillsatt socker, fria från gluten och använder inte palmolja. Jag har inga som helst problem med den lilla smak som stevia ger, jag märker inte av bismaken. Kanske är jag van, kanske har det med mina förväntningar att göra. Jag tycker att de är jättegoda båda två.Proteinbars med 11 g protein per bar.

Jag har varit med och testa nix redan från starten när de hette Nutri-Nick. Jag har varit med och temat flera gånger också och experimenterat med diverse recept. Jag märker väl hur smakerna har förändrats över tid och är glad att sortimentet fortsätter att växa. De här två har en riktigt god chokladsmak, passar att äta efter träning eller som mellis tycker jag. Jag tänker ta en i bilen på väg till Stockholm nu. Vi ska till Friends för att se Sverige- Färöarna ikväll och ska äta på MoS innan, men är rädd att jag är lite för hungrig redan.

Stegtävling hos MPWR Sportswear

Bamboo Long Sleeve BisonCardio Tights Black Leo

Som jag skrev alldeles nyligen så är jag galet på så fort det är utmaningar på gång. Jag behöver ibland byta fokus, titta åt ett annat håll liksom. Jag kör ju en del pass nu och har inte varit så fokuserad på antalet steg. Men det är alltid intressant att tänka kring det där. Om man kör hårt 60 minuter, kan man typ sitta still resten av dagen då? Nope, det räcker liksom inte.

Nu under novembers sista två veckor ska jag se till att få ihop minst 10000 steg varje dag i en stegutmaning hos MPWR Sportswear. Min fitbit är inte övergenerös direkt, den räknar inte småsteg man tar medan jag jobbar utan den verkar börja räkna när jag tar riktiga kliv, flera efter varandra, går alltså 🙂 Noria är också på, hon är lite som jag hon!

Igår sprang jag 5 km och det är ju i princip 5000 steg, tar ca 1 meterssteg ju. Idag måndag blir det ingen träning, hinner inte. Vi ska på fotboll ikväll. Men ta promenader hinner jag. Och inne på Friends lär det ju bli en del steg.

Jag har aldrig ägt ett plagg från MPWR Sportswear men hittade så mycket fint. Löparkläder lockar ju alltid förstås. Men nu blev jag riktigt sugen på något ur deras yogakollektion. Det skulle passa fint på ett av min nya lugna favoritpass bodybalance. Gjorda av bambu, låter ju riktigt mjukt och följsamt.

Nu har jag 10 minuter kvar av min förmiddagsrast och ska inte sitta still längre.

 

Träningsbingo på Actic

Bilden kan innehålla: text

Just nu har Actic ett träningsbingo och jag älskar utmaningar. Givetvis slängde jag mig in i det. Och med en något gladare rygg och lite mer rörlighet och lite mer styrka så vågade jag faktiskt ge mig på många nya pass. Dessutom blir jag lätt lite uttråkad när jag kan ett pass. Jag älsakr visserligen bodycombat men nu har jag kört den koreografin så många gånger, så det är kul med variation.

När jag kom fram till 11 november hade jag gjort 12 gruppträningspass i november, varav 10 av dem var olika. Jag hade alltså en full bingobricka och en påbörjad med två pass på också. Vissa av passen är 30 minuter, vilket gör att jag lyckats få till två efter varandra någon dag. Kör man 30 minuter med hög intensitet på tabata. kan man ju ta en 30minutrare med t ex core efteråt.

Mina 10 pass på första brickan var bodycombat, bodybalance, bodyjam, bodypump, cx worx, core, tabata, pilates, bodyattack och  zumba fitness.

Jag ska se till att fixa bingobricka nummer två också, och vill gärna ha den där goodiebagen.

Om du skulle börja träna på Actic får du hojta till så skickar jag en värvningskod. Det tjänar både du och jag på!

Börja våga burpees

Jag har aldrig gjort bra burpees. Ända sedan burpees började bli populära, synas liksom, har jag haft ont i ryggen. Min kropp vägrar liksom göra saker när den tror att det ska komma ett hugg i ryggen.

Senaste månaderna har smärtan i ryggen minskat och styrkan ökat. Men vägran har varit kvar. Jag tänker ”Nu jävlar ska jag hoppa bakåt” och lik förbaskat tar jag ena foten i taget bak.

Jag vill ju kunna göra burpees, de ingår i många pass jag går på och jag vill kunna göra allt. Och nu minsann!! På gårdagens body attack och dagens tabata gick det, kroppen lydde. Visst, de är inte supersnygga och inte fullt lika explosiva som jag vill, men jag är på gång. Båda benen bakåt i ett hopp och båda benen tillbaka i ett hopp. Och utan hugg i ryggen!

Träning hjälper. Min rörelseträningen hjälper. Envishet lönar sig. Och nu är jag peppad att fortsätta.

Sverige springer-loppet

Igår var det Sverige springer-loppet i Hagaparken. Det kom jag på i nästan sista stund, blev påmind i och med att de startade en instagramtävling där man kunde vinna startplats. Både jag och Noria tävlade och vi båda vann. Sicken tur! Vi anmälde sedan Vilmer också, och bestämde oss för att åka alla fyra men att Jan stod över den här gången.

Vi unnade oss en hotellnatt med frukostbuffé innan, trots att det bara tar ca 40 minuter att köra. Men det var allt härligt.

Loppet var fint ordnat. Inte så stort, men med god stämning. Synd på vädret bara, det var kallt och blött redan innan. Tack och lov fick man hänga på Radisson royal park innan och efter.

Det var en rätt tung kropp som for iväg. Med hotellmiddag kvällen innan och en matig frukost vägde jag lite väl tungt. Men det gick rätt bra ändå, trots leran och backarna kom jag i mål strax under 26. Jag låg strax bakom Bianca Slming heöa vägen, men tappade lite i slutet. Hon gav mest troligt inte sitt max alls, såg ut som om hon lite studsade fram. Tänk om man hade hennes spänst och spiror. Bianca var vår inspiration till Norias flätor den här gången. Och när vi träffade henne insåg vi att vi valt rätt typ av flätor med tofs, Bianca hade sådana 🙂

Noria kom i mål bara en kort stund efter mig och sedan Vilmer. Båda barnen var supernöjda men trötta.

Jag tror att barnen tyckte det var lite kul att det filmades. Både jag pch Vilmer intervjuades efter målgång, typ en sekund efter flåsig och dan.

Jag följer programmet, tycker alltid att det är peppande och uppmuntrande oavsett vilken löpartyp man är. Vi får väl se om vi syns på nästa avsnitt 🙂

Therese, vår granne och löparvän, frågade hur många lopp jag sprungit i år, och kanske kan detta vara ett rekordår om man räknar in små gratislopp som Park run också. Varför sprigner jag så många lopp? Jo, för att om man ändå ska springa och det ska man ju om man vill behålla sitt flös, kan man lika gärna göra det under festliga förhållanden, med sällskap av andra glada löpare. Igår fick vi sällskap av Frida, Douglas och Hugo också.

Nu ska jag ge mig ut på jakt efter nya lopp. Lite svårare den här tiden på året tyvärr!

Nick’s soft toffee

Jag äter ungefär 16:8 fortfarande, i alla fall veckodagar och i alla fall nästan. Jag har ju lunch med eleverna 11.45 så då äter jag och det är inte alltid jag slutar äta prick 19.45, det går inte alltid ihop med träning. Och sug. Jag är ju sugen på något gott efter maten, till kaffet och när man sätter sig ner för att vila i soffan. Men suget har blivit bättre, lättare att hantera.

Ikväll är det dags för ett nytt avsnitt av Din hjärna om en liten stund. Ett måste här hemma. Alla ska titta ihop, så klart! Till kaffet ikväll blir det en Nick’s soft toffee. Jag fick hem ett gäng att smaka och bjuda på. Jag åt en häromdagen, jättegod.

Det är en av höstens nyheter. En lagom stor bit, med kräm inuti. I stil med Plopp. 110 kcal per bit, utan tillsatt socker, (läs mer om deras sötning här)

PT på Actic Kraftkällan

Som medlem på Actic har man två pt-timmar i priset. Jag har inte kommit till skott och bokat in dem men förra veckan var det dags. Och när jag gick därifrån hade jag signat upp för pt-timmar i ett halvår framåt. Oj oj, kostar skjortan gör det. Men vad tusan, jag lever faktiskt billigt. Går aldrig till frissan, handlar på loppis, går inte på krogen. Nej, pengar används gärna till fysisk aktivitet till mig och familjen.

En gång i veckan ska jag göra som pt Shaun säger på plats och däremellan ska jag köra programmet hemma. Det kommer dröjer ett bra tag innan vi kommer satsa på styrka. För till en början ska det jobbas på rörlighet, mina spända och icke särskilt samarbetande muskler i ryggslutet. Jag är jättepeppad! Jag vill vill vill bli av med så mycket smärta som möjligt.

Pilatesboll har jag en. En ny matta skulle behövas, den vi har har legat ute och dessutom har Romeo gnagt på den.

Analysen

Idag var jag hos Saga på Hållbar Hälsovård. Hon har nu haft lite tid på sig att analysera mina resultat av dygnet runt mätningarna med Lifebeat. Det var alltid spännande när hon tog fram papperna och öppnade upp sin dator. Jag vet ju att många överskattar mängden fysisk aktivitet, att det kan vara svårt att veta effekten av vila osv.

Jag känner mig glad för att mina resultat och har också fått några nya idéer och tankar kring återhämtning under dagen mm. Är riktigt kul att kunna se tabeller och staplar och verkligen kunna jämföra dem med vad jag gjorde exakt just då. Jag kan då se att jag ägnar mig åt högintensiv träning på det vis som jag önskar. Kan till exempel se att det kommit upp en maxpuls av 192 slag per minut och det är bra för min ålder. Jag ser att jag kommer ner i en vilopuls på 43. Den bredden från max till minimum känns toppen. Jag har också fått veta att mitt VO2max ligger på 43, alltså ett utmärkt konditionsvärde för en kvinna i min ålder. Utmärkt är inte min tolkning utan det står så i papperna 🙂

Jag kan också se att jag sover ok, jag ska försöka att inte känna mig sömnstressad. Ser också att det dröjt lite längre när jag kommit ner i djup sömn på fredag kvällen. Kan det kanske har att göra med de ca 2.5 dl rödvin jag drack?

Jag kommer att få fler analyser mejla det till mig, till exempel där mina träningspass är lite mer specificerade till exempel kring hur hög puls var olika delarna av passet och vilken effekt det har på min kondition. Jag kommer alltså att ha fin kvällslektyr ett tag framöver.

Är man som jag nyfiken, eller känner att man kanske behöver dra i några trådar och inte vet vilken man ska börja med, så rekommenderar jag Saga! Hon erbjuder andra tjänster också som kostrådgivning till exempel.

Lifebeat Livsstilssanalys

Idag vid 6.15 kopplade jag på mig den mätare som ska sitta på  mig i 72 timmar. Det ska bli spännande att se vad den kan ta fram om min livsstil, om min träning och återhämtning, om sömn och stress. Den mäter aktivitet och puls hela tiden och jag kan sedan jämföra det med vad jag gjorde just då. Det ska bli mycket spännande.

Jag vet ju hur mycket jag tränat men inte riktigt vilken effekt det har. Jag vet också att jag är på benen stora delen av dagen, med en aktivitetsnivå som är rätt hög som klasslärare i en etta. Men hur påverkar det min puls, min stress och vad behöver jag för att återhämta mig? Räcker det med att sätta mig i personalrummet med en kopp kaffe och fortsätta prata jobb och elever och ibland problem? Kanske behöver jag lägga in andra typer av återhämtning…

Jag kom i kontakt det här genom att Saga på Actic Kraftkällan också driver Hållbar hälsovård. Det är Saga som kommer att hjälpa mig med analysen sedan och som stöttar dessa tre dagar om frågor dyker upp.

Vi har ingen företagshälsovård och inga stora friskvårdssummor, så detta bekostas av mig själv. Jag skulle önska att alla fick chansen att se över sin livsstil. Kanske går man runt och ofta är trött? Eller blir sjuk ofta? Eller tycker att man tränar och inte får resultat? Eller har sömnsvårigheter och inte vet var man ska börja? Eller lite av allt och helt enkelt börjar få stor frånvaro, eller ströfrånvaro ofta och inte ens förstår att man kanske kan göra något åt det. Kan man få folk att må bättre och orkar arbeta mer eller längre och samtidigt må fint är det ju värt några kronor, så att säga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 2 3 433