Tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp 2020

Jag håller ögonen öppna för tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp under året. Jag rensar bort gamla tävlingar och uppdaterar när jag hittar en ny tävling. Tipsa mig gärna! Kanske behåller jag en länk om jag vunnit eller sponsrats med en startplats 🙂

De tävlingar som är aktuella hamnar här.

Puff 23/2

Sthlm challenge har en tävling där man kan vinna startplats till deras fyra lopp i år. Tillsammans med en vän. Jga har utmanat Alec!

 

Om jag har turen att vinna eller sponsras med en startplats hamnar det en liten blänkare.

Jag vann hos Snabba fötter Kenth och ska få springa Stockholm halvmara i höst. Snabbafotterkenth

Prioritet Finans tävlade ut startplats till duodistansen på Sthlm10. Jag fick springa med Frida och slog till med PB.

Jag vann en startplats till Kungsholmen runt hos Erdinger alkoholfri öl.

Höstrusket är ett lopp jag inte sprungit förut. Men gör det gärna, vill inte vara ”loppfri” för länge 🙂 Pace Up utsåg mig till vinanre av två platser, tack!!

Rosa Bandet-loppet under Lidingöloppshelgen är ett trevligt, men tungt lopp. Jag har sprungit flera gånger och får springa i år också. Jag vann hos Apotek Hjärtat.

Craft sportswear utsåg mig till vinnare av två startplatser till Stockholm halvmarathon Jag tror att en halvmara är ett bra sätt för mig att hålla lågan uppe. Jan hakade på. Tack Craft!

Kexchokladrunning har ofta spännande lopp man kan vinna startplats till. Jag vann en startplats till Midnattsloppet.

TeamSportia i Uppsala harde en tävling där man kunde vinna startplats till Gropen Extreme. Jan vann en plats och Vilmer nappade direkt. Tack!

Tack Gränbystaden för startplatser till mitt lag på Blodomloppet.

Yes, jag överlevde Göteborgsvarvet. Tack Göteborgsenergi!

Jag sprang  VårRuset tack vare 4good.se som tävlade ut startplatser.

Flowgun från Flowlife

På julafton fick jag meddelande från Flowlife om att jag vunnit en flowgun i deras jultävling. Jag blev så otroligt glad av flera anledningar. Jag har ju lite ont här och där. Jag njuter av massage. Vi är fyra i familjen som tränar och har nytta av den.

Jag fick vänta ett tag innan den kom då den sålde slut vid jul, men nu har den kommit. Den har gått varm sedan dess. Jag har haft den på jobbet, i bilen och i soffan. Vi har gjort på oss själva och på varandra. Jag älskar den! Kraftfull, inget tramsigt småkrafs alls. Den håller vad den lovar verkligen.

Jag har verkligen kört över hela kroppen, men fokuserat på vader då de ofta blir stela och ömma. Sedan på triggerpunkterna som påverkar mina ömma höfter. Och rumpan. På dessa områden har jag gått på rätt kraftigt. På ländrygg och nackmuskler har jag tagit det lugnare, mest för att ge avkoppling.

Den som vill testa är välkommen hit!

Läs mer här:

Uppsala Night Run ordnade nyårsrunda

http://hanna.fornhem.se/wp-content/uppladdat/img_8394.movhttp://hanna.fornhem.se/wp-content/uppladdat/img_8393.mov

Nu ligger jag hemma i badkaret med en kopp kaffe och känner mig nöjd. Att springa på nyårsafton är en tradition. Jag brukar försöka locka med mig någon men i år blev jag nedlockad av Uppsala night Run.

Jag Frida och Helena gjorde sällskap, bästa löparvännerna! Vi sprang en runda som hade sin premiär i augusti, fast idag sprang vi bara ett varv och det räckte ju fint. Och tänka att vi fick sol också, det var inte igår.

Humöret är således på topp! Enda som stör lite är min höft, Men det kändes lite bättre efter att jag tejpat den.

En självklarhet att springa i augusti igen. det var verkligen en fullpott för att vara första året, så bra fixar alltihop. Hela familjen vill troligen springa nästa gång också, så jag hoppas man har tur att vinna en startplats eller två. Skynda dig in och tävla, jag tror den går ut idag.

Rörlighet och smärta

I januari började jag träna på Actic. Till en början körde jag mest body pump och blev starkare men hade rätt ont och var stel. Sedan hittade jag in på en body combat.pass och älskade det- Efter ett tag med med kände jag att jag blev lite rörligare och fick lite starkare bål. I oktober började med mina pt-timmar på gymmet. Och då satte det fat med förbättringarna. Det är galet skönt att känna att jag med rätt övningar, anpassade efter mig, en vecka i taget lugnt och kontrollerat faktiskt klarar vissa rörelser mycket bättre och utan smärta.

Saker har hänt! I januari fick jag någon form av förkylning och ringde i desperation till läkare för att få ut värktabletter eftersom smärtan från diskarna var grym varje gång jag nös eller hostade. Nu i december fick jag förkylning igen (tänk va, varit frisk hela året….inte ovanligt dock men jäkligt glad är man ju, nåt rätt måste jag göra i min vardag), och insåg att jag nös typ 5 gånger efter varadnra utan att känna ett dugg huggande i ryggen. Jippi!!

Och jag kan ta på min löpardojorna genom att böja mig fram och ner. Förut var det svårare att få på skorna stående än att springa en halvmil.

Jag kör på, både med rörlighetsövningarna jag körde de första 4-6 veckorna och nu med coren. Det behövs mer stöd där, kan man lätt säga. Jag hade ett pass med Shaun i fredags, och nu har jag så ont i magmusklerna att smärtan när jag nyser eller hostar är grym. Men på det rätta sättet!

Nyheter från Nick´s

Nu har Nick’s kommit med några härliga nyheter som jag har fått chans att testa och dela med mig av. De här barsen är utan tillsatt socker, fria från gluten och använder inte palmolja. Jag har inga som helst problem med den lilla smak som stevia ger, jag märker inte av bismaken. Kanske är jag van, kanske har det med mina förväntningar att göra. Jag tycker att de är jättegoda båda två.Proteinbars med 11 g protein per bar.

Jag har varit med och testa nix redan från starten när de hette Nutri-Nick. Jag har varit med och temat flera gånger också och experimenterat med diverse recept. Jag märker väl hur smakerna har förändrats över tid och är glad att sortimentet fortsätter att växa. De här två har en riktigt god chokladsmak, passar att äta efter träning eller som mellis tycker jag. Jag tänker ta en i bilen på väg till Stockholm nu. Vi ska till Friends för att se Sverige- Färöarna ikväll och ska äta på MoS innan, men är rädd att jag är lite för hungrig redan.

Stegtävling hos MPWR Sportswear

Bamboo Long Sleeve BisonCardio Tights Black Leo

Som jag skrev alldeles nyligen så är jag galet på så fort det är utmaningar på gång. Jag behöver ibland byta fokus, titta åt ett annat håll liksom. Jag kör ju en del pass nu och har inte varit så fokuserad på antalet steg. Men det är alltid intressant att tänka kring det där. Om man kör hårt 60 minuter, kan man typ sitta still resten av dagen då? Nope, det räcker liksom inte.

Nu under novembers sista två veckor ska jag se till att få ihop minst 10000 steg varje dag i en stegutmaning hos MPWR Sportswear. Min fitbit är inte övergenerös direkt, den räknar inte småsteg man tar medan jag jobbar utan den verkar börja räkna när jag tar riktiga kliv, flera efter varandra, går alltså 🙂 Noria är också på, hon är lite som jag hon!

Igår sprang jag 5 km och det är ju i princip 5000 steg, tar ca 1 meterssteg ju. Idag måndag blir det ingen träning, hinner inte. Vi ska på fotboll ikväll. Men ta promenader hinner jag. Och inne på Friends lär det ju bli en del steg.

Jag har aldrig ägt ett plagg från MPWR Sportswear men hittade så mycket fint. Löparkläder lockar ju alltid förstås. Men nu blev jag riktigt sugen på något ur deras yogakollektion. Det skulle passa fint på ett av min nya lugna favoritpass bodybalance. Gjorda av bambu, låter ju riktigt mjukt och följsamt.

Nu har jag 10 minuter kvar av min förmiddagsrast och ska inte sitta still längre.

 

Träningsbingo på Actic

Bilden kan innehålla: text

Just nu har Actic ett träningsbingo och jag älskar utmaningar. Givetvis slängde jag mig in i det. Och med en något gladare rygg och lite mer rörlighet och lite mer styrka så vågade jag faktiskt ge mig på många nya pass. Dessutom blir jag lätt lite uttråkad när jag kan ett pass. Jag älsakr visserligen bodycombat men nu har jag kört den koreografin så många gånger, så det är kul med variation.

När jag kom fram till 11 november hade jag gjort 12 gruppträningspass i november, varav 10 av dem var olika. Jag hade alltså en full bingobricka och en påbörjad med två pass på också. Vissa av passen är 30 minuter, vilket gör att jag lyckats få till två efter varandra någon dag. Kör man 30 minuter med hög intensitet på tabata. kan man ju ta en 30minutrare med t ex core efteråt.

Mina 10 pass på första brickan var bodycombat, bodybalance, bodyjam, bodypump, cx worx, core, tabata, pilates, bodyattack och  zumba fitness.

Jag ska se till att fixa bingobricka nummer två också, och vill gärna ha den där goodiebagen.

Om du skulle börja träna på Actic får du hojta till så skickar jag en värvningskod. Det tjänar både du och jag på!

Börja våga burpees

Jag har aldrig gjort bra burpees. Ända sedan burpees började bli populära, synas liksom, har jag haft ont i ryggen. Min kropp vägrar liksom göra saker när den tror att det ska komma ett hugg i ryggen.

Senaste månaderna har smärtan i ryggen minskat och styrkan ökat. Men vägran har varit kvar. Jag tänker ”Nu jävlar ska jag hoppa bakåt” och lik förbaskat tar jag ena foten i taget bak.

Jag vill ju kunna göra burpees, de ingår i många pass jag går på och jag vill kunna göra allt. Och nu minsann!! På gårdagens body attack och dagens tabata gick det, kroppen lydde. Visst, de är inte supersnygga och inte fullt lika explosiva som jag vill, men jag är på gång. Båda benen bakåt i ett hopp och båda benen tillbaka i ett hopp. Och utan hugg i ryggen!

Träning hjälper. Min rörelseträningen hjälper. Envishet lönar sig. Och nu är jag peppad att fortsätta.

Sverige springer-loppet

Igår var det Sverige springer-loppet i Hagaparken. Det kom jag på i nästan sista stund, blev påmind i och med att de startade en instagramtävling där man kunde vinna startplats. Både jag och Noria tävlade och vi båda vann. Sicken tur! Vi anmälde sedan Vilmer också, och bestämde oss för att åka alla fyra men att Jan stod över den här gången.

Vi unnade oss en hotellnatt med frukostbuffé innan, trots att det bara tar ca 40 minuter att köra. Men det var allt härligt.

Loppet var fint ordnat. Inte så stort, men med god stämning. Synd på vädret bara, det var kallt och blött redan innan. Tack och lov fick man hänga på Radisson royal park innan och efter.

Det var en rätt tung kropp som for iväg. Med hotellmiddag kvällen innan och en matig frukost vägde jag lite väl tungt. Men det gick rätt bra ändå, trots leran och backarna kom jag i mål strax under 26. Jag låg strax bakom Bianca Slming heöa vägen, men tappade lite i slutet. Hon gav mest troligt inte sitt max alls, såg ut som om hon lite studsade fram. Tänk om man hade hennes spänst och spiror. Bianca var vår inspiration till Norias flätor den här gången. Och när vi träffade henne insåg vi att vi valt rätt typ av flätor med tofs, Bianca hade sådana 🙂

Noria kom i mål bara en kort stund efter mig och sedan Vilmer. Båda barnen var supernöjda men trötta.

Jag tror att barnen tyckte det var lite kul att det filmades. Både jag pch Vilmer intervjuades efter målgång, typ en sekund efter flåsig och dan.

Jag följer programmet, tycker alltid att det är peppande och uppmuntrande oavsett vilken löpartyp man är. Vi får väl se om vi syns på nästa avsnitt 🙂

Therese, vår granne och löparvän, frågade hur många lopp jag sprungit i år, och kanske kan detta vara ett rekordår om man räknar in små gratislopp som Park run också. Varför sprigner jag så många lopp? Jo, för att om man ändå ska springa och det ska man ju om man vill behålla sitt flös, kan man lika gärna göra det under festliga förhållanden, med sällskap av andra glada löpare. Igår fick vi sällskap av Frida, Douglas och Hugo också.

Nu ska jag ge mig ut på jakt efter nya lopp. Lite svårare den här tiden på året tyvärr!

Nick’s soft toffee

Jag äter ungefär 16:8 fortfarande, i alla fall veckodagar och i alla fall nästan. Jag har ju lunch med eleverna 11.45 så då äter jag och det är inte alltid jag slutar äta prick 19.45, det går inte alltid ihop med träning. Och sug. Jag är ju sugen på något gott efter maten, till kaffet och när man sätter sig ner för att vila i soffan. Men suget har blivit bättre, lättare att hantera.

Ikväll är det dags för ett nytt avsnitt av Din hjärna om en liten stund. Ett måste här hemma. Alla ska titta ihop, så klart! Till kaffet ikväll blir det en Nick’s soft toffee. Jag fick hem ett gäng att smaka och bjuda på. Jag åt en häromdagen, jättegod.

Det är en av höstens nyheter. En lagom stor bit, med kräm inuti. I stil med Plopp. 110 kcal per bit, utan tillsatt socker, (läs mer om deras sötning här)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 2 3 434