Tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp 2018

Jag håller ögonen öppna för tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp under året. Jag rensar bort gamla tävlingar och uppdaterar när jag hittar en ny tävling. Tipsa mig gärna! Kanske behåller jag en länk om jag vunnit eller sponsrats med en startplats 🙂

De tävlingar som är aktuella hamnar här.

Puff 15/1

Gropen Extreme lottar ut hoodies och startplatser just nu, både på deras instagram och på Facebook. Vilmer och Jan är sugna på varsin distans. Noria springer gärna barnloppet i år med. Så vi tävlar!

Puff 18/12
Sporthälsa har en julkalender där gårdagens lucka var en tävling. Man kan vinna startplats till Rosa Bandet. Ja tack! Kastar mig in i tävlingen.

Puff 9/12
Det kommer nya tävlingar varje dag i Asics frontrunners julkalender. Imorgon är det hos Lisa Norden. Jag tävlar varje dag 🙂

Puff 3/12
Hos Runsannarun på Instagram pågår just nu en tävling där vinnaren får välja startplats till Sthlm marathon, Premiärmilen eller Asics sthlm high-five. Jag tänker tävla!

Om jag har turen att vinna eller sponsras med en startplats hamnar det en liten blänkare.

Yes, jag ska springa Götebprgsvarvet. Tack Göteborgsenergi!

Och när loppet under 2017 är avklarat får det stå här under ett tag 🙂

Det blev många roliga lopp 2017, men nu raderas de från listan och jag ser fram emot nya 2018.

Öka distansen varannan vecka

Hanna Fornhems foto.

Tänk att jag lyckades komma ut på en milrunda igår igen. Jag ska verkligen försöka göra det nu.Inte satsa på att det ska gå fort. Och just det får jag kämpa emot, att inte hålla på och kolla tid. Nej, nu är det just det att i lugnt tempo vänja benen, med knän och höft främst, att det nu ä rminst 10 km och så gärna öka 1 km åtminstone varannan vecka. Då är jag uppe i en halvmara i tid för Göteborgsvarvet. Den veckan jag inte ökar tänker jag nöja mig med Min mil denna vecka och istället då göra kortare pass med lite högre tempo än när jag springer längre. Kan det funka, tro!?

Igår tänkte jag springa 11 km men jag var trött efter 10, det fick räcka. Då var jag tillbaka hemmakring och kunde inte förmå mig att ta en km till. Jag hade gått med mina weight soles i 10 timmar på jobbet, så jag var nog redan lite mör. Att det också var -8 grader gjorde lite till, och att kläderna kändes tunga. Nä, 10 km räckte! Men nästa vecka får det bli 11 km.

Weight soles

Jag hade turen att vinna Weight soles, två par till och med. Ett par till mig och ett par till Frida.

Jag hämtade ut dem i måndags och har gått med dem både igår och idag.

När jag tog av dem igår märkte jag hur lätt jag kände mig. Jag hade uppenbarligen tränat extra utan att riktigt tänka på det. Fötterna och vaderna var trötta efter 10 timmar första dagen. Rekommenderat är att börja med 2-3 timmar men jag glömde ta ur dem 🙂

Jag tänker ha dem på jobbet till att börja med. Sedan kan jag stoppa dem i löpardojorna. Just nu, i den hög kylan och med lite längre distanser, är det tungt nog att springa. Men jag går och står ju nästan hela dagarna på jobbet så där kan jag kräma på lite!

Tester visar att de kan öka förbränningen av kalorier med upp till 11,6%.

Varje sula väger 227g. De ger dämpning och stöd till foten.

De finns att köpa på t ex Apotea, vissa Stadium, hos Life och på deras egen webbshop. På Svenskt kosttillskott är det rea just nu.

Hyr bil Uppsala med Snappcar Sverige

Bildresultat för snappcar

Vi människor måste anstränga oss lite för miljöns skull. Det funkar inte att tänka att nytt är bra, nyast är bäst, störst går först och starkast vinner. Jag gillar köp- och säljsidor, barnloppisar, kort datum-lådor, Matsmart mm

Jag gillar också att detta med delningsekonomi växer och inom nya områden. I höstas upptäckte Jan uthyrningstjänsten Snappcar. Vi sitter ju liksom med två bilar. Jag kör den lilla, snåla, bilen till jobbet och den större, säkrare, används bara till längre resor med barnen.

Det känns bra att ge någon möjligheten att hyra den. Den är fullt försäkrad via Snappcar, och det känns tryggt. 250kr per dygn är vad vi vill ha, ett pris som Snappcar rekommenderat. För det priset får de köra 10 mil innan det blir kilometertillägg. Givetvis betalar den som hyr bensinen själv.

Innan jul la vi upp den lilla bilen också. Vill någon hyra den tar jag Avensisen till jobbet istället 🙂  Båda bilarna har varit uthyrda. Vår Avensis kom precis tillbaka efter 80 mil under 9 dagar.

Tipsa gärna billösa vänner om den här tjänsten!

Godnattsagor för rebelltjejer

Noria fick en så fin bok från farmor och farfar i julklapp. Jag hade sett den lite snabbt på någon boksida innan och tipsade om den. Och det är vi glada för. Mycket inpirerande och häftiga bilder och lagom ingående texter om fantastiska flickor och kvinnor som på olika sätt förändras världen. Det är berättelser från förr och nu och från alla världens hörn.

Vi brukar läsa 2-3 sidor varje kväll och samtalar lite extra om bilderna. Båda barnen är med, mysig stund. Jag tycker att det här är en snygg coffee table book, som är bra att ha  hemma. Under barnens skolgång kommer de säkert att ha användning av den, för studier menar jag och inte bara för eget nöje och utveckling.

Den finns bland annat att köpa på Adlibris på reapris nu.

Årets första mil

Det var rätt länge sedan jag sprang 10 km i sträck, säkert 2.5 månad. Men jag känner mig motiverad att inte bara springa minst 10km varje vecka utan också längre sträckor för att klara halvmaran i maj.

Idag hade jag avsatt exakt 60 minuter, Norias träningstid, till löpning. Jag bestämde mig för att sänka tempot rejält, hålla mig strax under 6 min/km. Då blir jag inte flåsig och behöver inte kämpa med min vilja att stanna.

Jag fick dock stanna en gång, när jag kom till nya tunneln under Fyrislundsgatan, jättefin ju!

Annars var jag duktig på att hålla ett jämnt tempo, utan stöd av min fitbit mer än att den säger till varje kilometer, tjuvkikade inte för att hålla rätt fart.

Visst kör vi vidare?

Nu är det nytt år, men Min mil denna vecka består. Förra årets första dag skrev jag det här inlägget och kan konstatera att det höll hela året. Några veckor blev det mer än 10km, men ofta stannade det på strax över 10km, men aldrig strax under.

Om jag ska klara av Göteborgsvarvet i maj lär jag ge mig på några långpass också, men många veckor räcker det gott med 10km eftersom det ju inte är det enda jag tränar.

Hakar du på i år? Gå med i gruppen om du vill. Just nu delat jag ut en sport-BH i stl M från Newbody till någon som kommenterar inlägget.

Lavilin från Cosmetic treasures

Dagen innan julafton hämtade jag ut ett paket. Jag trodde inte att det skulle hinna komma så jag blev extra glad åt att kunna slå in och ge barnen i julklapp. Båda hade önskat sig deodorant (sin första) och jag hade turen att vinna dessa hos Sporthälsa i deras julkalendertävling. Jag vann två stycken valfria deodoranter fån Lavilin hos Cosmetic treasures.  

De är utan parabener och aluminium, och innehåller goda bakterer, probiotika. De är vattentåliga, så effekten ska finnas kvar även efter en dusch efter träning eller tom simning.

För mig känns det viktigt att ha så milda och kemikaliefria grejer som möjigt till dem. De vet att det finns ämnen som vi gärna undviker och brukar fråga vad som är bra och mindre bra. Tyvärr är ju mycket som lockar dem, kanske främst Noria, sådant som glimmar och glittrar och har fina förpackningar och sådant är sällan det mest naturliga. Så däröfr är jag glad åt att de här förpackningarna faktisk är lite coola också, med orden teens i coola färger.

Barnen blev jätteglada. Lite så där stora och stolta. Vilmer kom ut efter duschen på julafton, efter morgonjulklappen, och sträckte på sig ltie extra. Jag tog en roll om till Noria och ett stick till Vilmer.

Läs mer om just deras sort här.

Jag fixade det!

Jag klarade min utmaning, att springa minst en mil i veckan. Alltså inte 52 mil på ett år, för då hade jag ju kunnat beta av det årets finaste dagar. Nej, varje vecka oavsett väder och aktiviteter. Och idag blev jag klar. 5 km på juldagen och 5 km idag. Det var halt, så jag fick nöja mig med ca 5.30-tempo.

Tänker fortsätta nästa år, visst följer du med?

Juljogg

 

Hanna Fornhems foto.

Julaftonsjogg och juldagsträning är något som jag alltid vill klämma in. Det känns så bra att få till lite träning mellan knäck och kola. Det är inte på något vis så att det är för att dämpa matångest eller så, inte alls. För det första ska man inte ha dåligt samvete över vad man äter ett par dagar per år. FÖr det andra behöver man ju inte äta så man kräks i alla fall. Jag åt precis lagom på julafton. Lätt frukost hemma och så kort jogg, ca 3 snabba kilometer. Faktiskt i 5.06-tempo vilket är snabbt för mig.

Vi åkte sedan till Carro o Co för att äta lunch. Hon hade dukat så fint och gjort så mycket gott. Älskade hennes grönkålssallad med ost och päron i, mums. Och så hemgjort julgodis, härligt!

Jag valde att ta en powerwalk hem, medan pappa tog min plats i bilen. Snabb tir igen för att lyssna på min bok och för att få kolan att sjunka ner lite och ge plats till resten. Det är härligt att möta folk så där på julafton, strax före Kalle. En del är på väg hem, en del är på väg bort, och en del vil bara röra på sig, men le gör de alla.

Idag, på juldagen var det rejält lugnt galet länge. 313 steg fram till 14.30, hur är det möjligt. Jo, om man sover till 10, går till köket och äter, sedan till soffan och så till sängen igen för en tupplur. Men det blev mer fart på ig sedan. Sjukt halt ute, så halt att jag fick sänka tempot rejält. Men det var skönt ändå. 5 kilometer blev det, halvvägs till veckan mil, årets sista mil. Händer inget nu så kommer jag att ha klarat mitt mål, att springa en mil varje vecka. Jippi! Hakar du på i fortsättningen? Jag kommer inte lägga ner nu! Gå gärna med i gruppen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 2 3 421