WHHM 2017


Det gick prima för mig och Frida i lördags. Frida lämnade över stafettstartnummerlappen till mig flera minuter innan hon själv gissat innan, och såg glad och pigg ut! Jag hade då försökt hålla mig varm medan hon sprang. Det blåste ju halv storm! Jag blev dock ganska snabbt varm och fick kravla mig ur löparjackan efter en stund.

Jag har inte sprungit över 7 km i sträck i år. Aldrig under milen under en veckan men inte ofta mer än 5-6 km åt gången. Men det gick fint! Jag höll ett relativt jämnt tempo hela vägen och klarade 9 km på 47.46 minuter, enligt min fitbit. Jag tog inte i superhård, utan försökte ligga på en behaglig puls. peakade på 173 i puls, med snitt på 163, lagom.

Efteråt fick jag min ömma höft knådad en stund av Axelssons. Vi fick en kaffe och morotskaka och en schysst goodiebag. Vi tog med våra wraps bort till Villa Källhagen där vi bokat relaxen med dusch och bastu i två timmar. Gött att slänga upp benen, ta ett glas vin och och lyssna på musik en stund.

Nu ser jag fram emot fler lopp! Har dock bara I’m a runner och Vårruset inbokat men hoppas på fler! Lopp är ju en sjukt trevligt sätt att umgås. Gissa om middagen på Vapiano smakade gott sedan.

Tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp 2017

Jag håller ögonen öppna för tävlingar där man kan vinna startplatser till lopp under året. Jag rensar bort gamla tävlingar och uppdaterar när jag hittar en ny tävling. Tipsa mig gärna! Kanske behåller jag en länk om jag vunnit eller sponsrats med en startplats 🙂

De tävlingar som är aktuella hamnar här 🙂

Puff 24/4
Förra året sprang jag och Jan Sthlm10. Det var ett fint lopp, i centrala delarna av Stockholm. Det var varmt och skönt och vi var barnfria! Jag springer gärna i år också, så jag tänker delta i Maxims utlottning av startplatser.

 

Puff 24/1

Jag har aldrig sprungit ett marathon och är inte säker på att jag vill heller. Jag tror inte mina knän klarar alla mil det tar att träna och jag tror inte mitt psyke klarar att nöta och nöta så långt och så länge innan. Men Jan är nog lite sugen. Han sprang 2012, det året det spöregnade och var kallt. Vi åkte inte dit då, ville inte stå med två små barn där i det vädret. Men nu är de stora! Och de är alltid sugna på en tur till Sthlm. Så jag tänker tävla om en plats åt honom i Friskvårdsmagasinets tävling.

Puff 14/1

Med taggen #springigbg kan man vinna startplats till drömloppet i Göteborg. Jag vill så gärna springa Varvet i år också, så jag kommer att tävla.  Läs mer här.

Puff 4/1

Nu har Kexchokladrunning lagt upp de lopp man kan vinna startplatser till. Jag är sugen på flera av dem. Midnattsloppet och Göteborgsvarvet står högt på listan över lopp jag gärna deltar i. Så givetvis tänker jag tävla!

 

Om jag har turen att vinna eller sponsras med en startplats hamnar det en liten blänkare.

Verum lottade du startplatser till Vårruset. Jag vann och ska få springa med Frida. Jättekul!

Och när loppet under 2017 är avklarat får det stå här under ett tag 🙂

 

Jan sprang Tunnel Run. Min motivering handlade om att ge den till Jan i födelsedagspresent, så så fick det bli. Tack, Risenta!

 

I’m a runnerloppet april 2017

Igår var det dags för årets första lopp, och således också årets första I’m a runnerlopp. Jag är anmäld till alla sex faktiskt, slog till när det var early bird-pris i januari.

Jag sprang i tisdags också, när Vilmer tränade fotboll. Hade inte tänkt att ”tucka på” så pass som jag gjorde men fick feeling 🙂 Så jag var redan lite trött när det var dags för start igår, men det gick fint ändå. Jag sprang på 26.14 och det är jag nöjd med med tanke på den satans Sten Sturebacken. Den är så lång, jag klarar inte att springa hela. Dessutom fick jag lov att stanna några meter upp och knyta skorna och då var det lite svårstartat efter det. Så med tanke på det är jag nöjd.

Jag är liksom ingen explosiv löpare som springer särskilt snabbt. Rent teknikmässigt har jag en del att lära och utveckla, och om jag bara körde mer intervallpass skulle jag kanske bli snabbare också, men just nu är jag inte så motiverad att ta itu med det på egen hand. Jag får väl se om jag någon gång anmäler mig till någon löpträning eller så, men just nu är jag glad åt att jag får ihop träningpass så ofta som jag gör och att jag liksom får upp pulsen högt, över 175 flera gånger i veckan.

Får jag sällskap på nästa I’m a runnerlopp? Det hålls 24 maj.

Min mil denna vecka

Jag avslutade min mil i lördags, på påskafton. Jag har tränat på rätt bra under påsklovet, men även ätit en del och vilat mycket. Älskar att ga tid att träna på dagtid också 🙂 

Nu är 15 veckor fixade, inget fusk. Minst en mil varje vecka. Det är ju inte direkt svårt, en mil är inte långt! 

Idag är det måndagoch hag tänker gymma, inte springa. Den här veckan blir det två lopp, nämligen I’m a runner-loppet på onsdag och duoloppet på WHHM på lördag. Det får räcka. I övrigt nöter jag på med de tipsa jag fick från kiropraktorn. 

Hur har din träningsvecka varit?     

Proteinkulor med lakrits


Idag är det lakritsens dag. Jag gillar lakrits! I alla former. I te, i pannacotta, i kakor, som godis. Jag har rotat i skåpen efter saker med lakrits och petar i mig det mesta jag hittar 🙂

En sak har jag däremot gjort själv, små enkla proteinkulor. Jag gjorde bara en liten sats, både för att jag inte visste hur de skulle bli och för att fibersirapen höll på att ta slut. Jag ställde fram dem på bordet när Tina var här och fikade och hon gillade dem också.

2 msk fibersirap som jag värmde i micron snabbt så den bubblade lite.
2 msk proteinpulver med chokladsmak
1.5 krm lakritspulver (Kung Markatta)
4 msk kokosflingor
varmt vatten till lagom konsistens, lite i taget. Ca 1 tsk

Det blev 10 små bollar som jag lät stå kallt ett tag. Mums!

Belöning från Rosenserien

Jag har fått ett paket från Rosenserien. Förutom en härlig morotsolja till mig själv fick jag också ett gäng mindre flaskor med tex schampo, duschkräm och bodylotion. De fick jag för att dela med mig till några som är med eller nu hoppar på utmaningen #minmildennavecka 

Det är roligt att följa alla i facebookgruppen och att se bilderna på instagram. Hoppa på du med! 

Hinta lite till mig att du är sugen på ett litet kit att stoppa i gymväsksn eller att ta med till vårens lopp. Härliga, lyxiga, ekologiska produkter. (Finns några ”for men”  också!) Du kan skriva ”intresserad” som kommentar här, eller skriva något på instagram eller i vår fb-grupp. Jag väljer ett par vinnare på tisdag morgon. 

Tack Rosenserien för sponsring!! 

Förebilder

Noria är riktigt taggad på fotboll nu, och har lärt sig mycket. När hon började för ett år sedan hade hon knappt rört en fotboll så klart det tar lite tid att få till det! Hon säger själv att hon känner sig lite säkrare nu. 

De senaste dagarna har vi haft lite tur med förebilder också! I söndags följde hon med till Vilmers träning i Ekeby. Hon och jag kickade boll när en kille dök upp och tog kontakt.  Det visade sig att han spelat med AIK u-21 men varit skadad och detta var första gången på ett halvår han lattjade med boll. Han spelade med Noria en lång stund. De tränade på allt möjligt, Noria lyssnade och testade och var så glad efteråt.

Igår spelade hon och några barn inbebandy och fotboll med grannen snett mitt emot, en ung vuxen som spelar i Sirius. Visserligen skadad han med och spelade inte i söndags, men lite av en hjältestatus har han. De har tydligen skrivit brev också, och jösses,  han öppnade dörren utan tröja! 

Härligt när unga grabbar tar sig tid att vara förebilder för kidsen, mycket fint!  

Besök hos kiropraktor


När jag och barnen besökte idrottsmässa på Fyrishov på sportlovet tävlade vi hos kiropraktor Daniel Ljung och jag vann en behandling. Den har jag fått idag! Och jag är jättenöjd. Många matnyttiga tips som jag verkligen förstod mig på och så några schyssta knakning i ryggen och fötterna. 

Nu vet jag lite mer om min kropp och vad jag bör träna. Nu ska jag träna bland annat på att stå på ett ben utan att använda tårna, eftersomjag med mitt proberande steg knappt sätter i delen direkt under stortån. Jag ska också stärka framsida underben genom att göra en del övningar stående på hälarna. Bra tips på rumpövningar för att väcka rätt muskler utan att aktivera ländryggen fick jag också. 

Jag sov mig igenom en hel tecknad film på eftermiddagen. Det regnade ute så att hyra ”Storkarna” kändes som en bra idé. Vi myste i soffan och jag slocknade på stört. Jag är trött i kroppen men det känns bra! Jag kan verkligen rekommendera ett besök. Jsg tänker gå tillbaka om någon månad, skulle jag tro! 

Karma- rädda maten

Idag testade vi Karma för första gången. Precis när jag släppt eleverna plingade det till i mobilen, det fanns mat att rädda! 

Jag bestämde mig för 3 portioner biff striganoff med ris, tänkte att det nog räcker. Och det gjorde det! Vi åt 2 portioner och har en kvar till matlåda imorgon. Jättegott och smidigt. Man betalar direkt i mobilen och hämtar upp i matlådor sedan. Jan tog det på väg hem, på cykeln, så jag inte behövde in i stan med bilen. 

I Uppsala finns några restauranger med, vi hoppas på fler. Alldeles här i krokarna finns Amandas, så hoppas köpa god restaurangmat att lyxa med någon vardag. 

WHHM Duoklass 2017

Frida och jag har pratat ett tag om att springa duoklassen på Women’s health halvmara i år också. Nu har jag fått ändan ur och anmält oss. Som Scandic friend fick vi bra rabatt också! 

I år byter vi plats, Frida får springa först och den längsta distansen. Det blir bra! 

Vi har bokat in oss på relaxen på Villa Källhagen i år med. Perfekt att basta och vila lite efter loppet innan vi tar oss vidare ner på stan för att käka. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 2 3 411